$lang = isset($params['lang']) ? $params['lang'] : 'en'; $langstrings = $smarty->fetch('globalcontent:languagestrings_' . $lang ); $langstring = array(); $strings = preg_split('/((\r?\n)|(\r\n?))/' , $langstrings); foreach ($strings as $string) { $part = explode('|' , $string , 2); $langstring[$part[0]] = $part[1]; } $smarty->assign('langstring',$langstring);
Lombardini Marine purjeveneen vetolaite S-Drive Maxi on kehitetty perusteellisen tutkimustyön tuloksena ja pitkän kilpapurjehduksen tuoman kokemuksen perusteella. Tuloksena on purjeveneen vetolaite, joka täyttää tarvittavat lujuus- ja luotettavuusvaatimukset, tarjoten samalla minimi vesivastuksen purjehdittaessa. Vetolaite on suojattu korroosiota vastaan käyttämällä alumiiniseosta, jossa on alhainen kuparipitoisuus sekä ruostumatonta terästä kaikissa akseleissa, pulteissa, ja muttereissa. Kaksi elektrokemiallista käsittelyä, ennen ja jälkeen koneistustyön, kaksi sähkösaostusmenetelmällä suoritettua pohjamaalaista sekä kaksi erityistä ”marine” pintamaalikerrosta takaavat vahvan suojan ulkopinnoille.
Venemoottorille asetetut vaatimukset on otettu huomioon jo suunnitteluvaiheessa. Moottori on kevyt ja pienikokoinen. Yleiset huoltokohteet on sijoitettu siten että huolto-toimenpiteet olisivat mahdollisimman helppoa myös ahtaissa konetiloissa. Moottori toimitetaan täydellisellä merivarustuksella asennusvalmiina; makeavesijäähdytys (lämmönvaihdin ja merivesipumppu jne.), mittaripaneeli ja johtosarja, Sail-Drive Maxi purjeveneen vetolaite ja lujitemuovinen moottoripeti sekä moottorille sopivat kumityynyt.
Hiljainen Suorituskykyinen QLC –pumppu tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn kaikilla moottorin käyntinopeuksilla. Tavallisesta suihkutuspumpusta poiketen QLC –pumppu tuottaa takaiskusuojatun virtauksen, jonka ansiosta kaasukuplia ei pääse syntymään, tuotto on erinomainen ja suihkutuspaine ja ajoitus pysyvät tarkkoina.
Kevyt ja kestäväVetolaitteen mekaaninen lujuus on varmistettu käyttämällä rakenteissa vahvistusrimoitusta.
Vähäiset huoltokustannukset Usein tarkistettavat osat on sijoitettu moottorin yläosaan ja ovat näin helposti tavoitettavissa. Tämän ansiosta huoltaminen on helppoa eikä huollossa tarvita kalliita työkaluja.
CHD moottorit täyttävät EU:n direktiivin 94/25/EY pakokaasupäästöjä koskevat vaatimukset direktiivin 2003/44/EY mukaisesti, asennettaessa moottori valmistajan ohjeiden mukaan huviveneeseen.
Moottori | CHD |
Teho (maks.) | 50 hp/ 36,6 kW |
Mierrokset | 3000 rpm |
Sylinterimäärä | 4 kpl |
Syl.halk ja iskunpituus | 88 x 90,4 |
Kuutiotilavuus | 2199 cm³ |
Päästömääräys | EU RCD Stage 2 |
Paino | 257 kg |
Korkeus | katso mittakuva/td> |
Pituus | katso mittakuva |
Leveys | katso mittakuva/td> |
Merivaihde | Lombardini Sail-Drive M 1.92:1 |
Laturi - sähköjärjestelmä | 120 A - 12 V |
Mittaripaneeli | De Luxe + johtosarja 5 m. |
• virta-avain • käynnnistys painikkeella • hälytin • analoginen kierroslukumittari • LCD monitoiminäyttö: kierrosluku, akkujännite, käyttötunnit, jäähdytysveden lämpötila,(öljynpaine valinnainen, saatavana tehdastilauksena) • varoitus/ hälytys: öljynpaine, veden lämpötila, lataus, huoltovälin ilmoitus
Lisäoptiona saatavana NMEA 2000 kytkentä muunninsarjan avulla.
Arvot ilmoitettu tilanteessa, jossa moottori on sisäänajettu ja varustukseen sisältyy vaihteisto, ilmanpuhdistin, ja vesijäähdytetty pakoputken mutka lämpötilassa +20°C. Maksimiarvot pienenevät 1% jokaista 100 m käyttökorkeuden lisäystä kohti ja noin 2% jokaista 5°C:een lämpötilan lisäystä kohti, joka ylittää 20°C:een lämpötilan.
LDW2204SD suorituskyky
Öljynsuodatin | 0021752600 |
Polttoainesuodatin | 0021752640 |
Ilmansuodatin | 0037004670 |
Sinkkianodi | 0090802150 |
Siipipyörä Lombardini | 0042002040 |
Siipipyörä Johnson | 0042001930 |
Laturin moniurahihna (120A laturille) | 0024404520 |
Moottoriöljy 10W-40 | 5,5 litraa |
Jäähdytysneste | 6,5litraa |
Vaihteistoöljy S-Drive | SAE 15W/40 mineraaliöljy |
- | S-Drive Maxi 4,00 - 4,12 ltr |
Huolto-osat moottorille LDW1404M | |
Huolto Suomessa | |
Huolto maailmalla |
Lombardini aggregaatit venekäyttöön:
Aggregaattien käynti on saatu erittäin tasaiseksi käyttämällä useita kumityynyjä aggregaatin kiinnittämiseen. Itse aggregaatti on kiinnitetty äänieristyskopan runkoon erillisillä kumityynyillä ja äänierityskotelo eristetään veneen rungosta omilla kumityynyillä.
Ota yhteyttä ja kysy lisää sinulle sopivasta moottorimallista tai aggregaatista. Lombardini Marine myyntimme auttaa Sinua oikean moottorimallin valinnassa.