$lang = isset($params['lang']) ? $params['lang'] : 'en'; $langstrings = $smarty->fetch('globalcontent:languagestrings_' . $lang ); $langstring = array(); $strings = preg_split('/((\r?\n)|(\r\n?))/' , $langstrings); foreach ($strings as $string) { $part = explode('|' , $string , 2); $langstring[$part[0]] = $part[1]; } $smarty->assign('langstring',$langstring);
Lombardini on osa kansainvälistä Kohler konsernia. Lombardini Marine merimoottorit suunnitellaan ja valmistetaan Lombardinin - Kohler moottoritehtailla.
Venemoottorille asetetut vaatimukset on otettu huomioon jo suunnitteluvaiheessa. Moottorit ovat keveitä ja pienikokoisia. Yleiset huoltokohteet on sijoitettu siten että huolto-toimenpiteet olisivat mahdollisimman helppoa myös ahtaissa konetiloissa. Moottori toimitetaan täydellisellä merivarustuksella asennusvalmiina; makeavesijäähdytys (lämmönvaihdin ja merivesipumppu jne.), moottoriin sopiva merivaihde, mittaripaneeli ja johtosarja sekä moottorille sopivat kumityynyt.
Hiljainen Moottorin käyntiääni on saatu hiljaiseksi sijoittamalla polttoaineen suihkutusjärjestelmä sylinterikanteen. Myös hammasrattaiden puuttuminen hiljentää käyntiääntä. Kannen yläpuolista nokka-akselia käytetään hammashihnalla, joka on suunniteltu vartavasten lujuutta vaativaan käyttöön. Moottorin voitelujärjestelmä toteutetaan siipipyöräpumpulla, joka saa käyttövoimansa suoraan kampiakselilta.
Suorituskykyinen FOCS -moottoreissa (Fully Overhead Controlling System) käytetään Lombardinin patentoimaa pumppusuutinyksikköä perinteisen järjestelmän sijasta.Tässä järjestelmässä suihkutuspumppu ja -suutin on yhdistetty ja sijoitettu sylinterinkanteen, kullakin sylinterillä omansa.
Pienet pakokaasupäästöt Lombardini patentoidun suihkutusjärjestelmän etuna on myös alhaiset pakokaasupäästöt. FOCS –moottorisarjan pakokaasupäästöt alittavat EU–määräykset.
Vähäiset huoltokustannukset Usein tarkistettavat osat on sijoitettu moottorin yläosaan ja ovat näin helposti tavoitettavissa. Tämän ansiosta huoltaminen on helppoa eikä huollossa tarvita kalliita työkaluja.
Tärinättömyys Liikkuvien osien tarkka tasapainotus yhdessä optimaalisen palamisen kanssa vähentää tärinää kaikilla kierrosluvuilla.
FOCS diesel-moottorit täyttävät EU:n direktiivin 94/25/EY pakokaasupäästöjä koskevat vaatimukset direktiivin 2003/44/EY mukaisesti, kun moottori asennenetaan valmistajan ohjeiden mukaan huviveneeseen.
Moottori | FOCS |
Teho (maks.) | 18 hp/ 13,2 kW |
Mierrokset | 3600 rpm |
Sylinterimäärä | 2 kpl |
Syl.halk ja iskunpituus | 75 x 77,6 |
Kuutiotilavuus | 686 cm³ |
Päästömääräys | EU RCD Stage 2 |
Paino | 99 kg |
Korkeus | 522 mm |
Pituus | 560 mm |
Leveys | 452 mm |
Merivaihde | TMC40, 2.0, 2.6 tai 3.22:1 |
Laturi - sähköjärjestelmä | 120 A - 12 V |
Mittaripaneeli | De Luxe + johtosarja 5 m. |
• virta-avain • käynnnistys painikkeella • hälytin • analoginen kierroslukumittari • LCD monitoiminäyttö: kierrosluku, akkujännite, käyttötunnit, jäähdytysveden lämpötila,(öljynpaine valinnainen, saatavana tehdastilauksena) • varoitus/ hälytys: öljynpaine, veden lämpötila, lataus, huoltovälin ilmoitus
Lisäoptiona saatavana NMEA 2000 kytkentä muunninsarjan avulla.
Arvot ilmoitettu tilanteessa, jossa moottori on sisäänajettu ja varustukseen sisältyy vaihteisto, ilmanpuhdistin, ja vesijäähdytetty pakoputken mutka lämpötilassa +20°C. Maksimiarvot pienenevät 1% jokaista 100 m käyttökorkeuden lisäystä kohti ja noin 2% jokaista 5°C:een lämpötilan lisäystä kohti, joka ylittää 20°C:een lämpötilan.
LDW702M suorituskyky
Öljynsuodatin | 0021752610 |
Polttoainesuodatin | 0021752630 |
Ilmansuodatin | 0037003330 |
Sinkkianodi | 0090802150 |
Siipipyörä Lombardini | 0042002040 |
Siipipyörä Johnson | 0042001930 |
Laturinhihna (120A laturille) | 0024404510 |
Moottoriöljy 10W-40 | 1,5 litraa |
Jäähdytysneste | 2,0 litraa |
Vaihteistoöljy TMC40P | Type ATF 0,2 litraa |
vanhemmat TMC40 mallit | kts. ohjekirja |
Huolto-osat moottorille LDW702M | |
Huolto Suomessa | |
Huolto maailmalla |
Lombardini aggregaatit venekäyttöön:
Aggregaattien käynti on saatu erittäin tasaiseksi käyttämällä useita kumityynyjä aggregaatin kiinnittämiseen. Itse aggregaatti on kiinnitetty äänieristyskopan runkoon erillisillä kumityynyillä ja äänierityskotelo eristetään veneen rungosta omilla kumityynyillä.
Ota yhteyttä ja kysy lisää sinulle sopivasta moottorimallista tai aggregaatista. Lombardini Marine myyntimme auttaa Sinua oikean moottorimallin valinnassa.