$lang = isset($params['lang']) ? $params['lang'] : 'en'; $langstrings = $smarty->fetch('globalcontent:languagestrings_' . $lang ); $langstring = array(); $strings = preg_split('/((\r?\n)|(\r\n?))/' , $langstrings); foreach ($strings as $string) { $part = explode('|' , $string , 2); $langstring[$part[0]] = $part[1]; } $smarty->assign('langstring',$langstring);
Lombardini Marine purjeveneen vetolaite S-Drive on kehitetty perusteellisen tutkimustyön tuloksena ja pitkän kilpapurjehduksen tuoman kokemuksen perusteella. Tuloksena on vetolaite, joka täyttää tarvittavat lujuus- ja luotettavuusvaatimukset, tarjoten samalla minimi vesivastuksen purjehdittaessa. Vetolaite on suojattu korroosiota vastaan käyttämällä alumiiniseosta, jossa on alhainen kuparipitoisuus sekä ruostumatonta terästä kaikissa akseleissa, pulteissa, ja muttereissa.Kaksi elektrokemiallista käsittelyä, ennen ja jälkeen koneistustyön, kaksi sähkösaostusmenetelmällä suoritettua pohjamaalaista sekä kaksi erityistä ”marine” pintamaalikerrosta takaavat vahvan suojan ulkopinnoille.
Vetolaitteen vedenalaisten osien muotoilussa on tavoitettu erinomainen hydrodynaaminen profiili, jolla saavutetaan erittäin alhainen vastuskerroin. Vetolaitteen pinta-ala on pienenetty minimiin ja näin optimoidaan veneen nopeus.Suuri suoraan vetolaitteeseen kiinnitetty sinkkianodi suojaa galvaanista syöpymistä vastaan. Asennustyön helpottamiseksi vetolaitteessa on sulkuhanalla varustettu sisäänrakennettu vedenotto
Hiljainen Moottorin käyntiääni on saatu hiljaiseksi sijoittamalla polttoaineen suihkutusjärjestelmä sylinterikanteen. Myös hammasrattaiden puuttuminen hiljentää käyntiääntä. Kannen yläpuolista nokka-akselia käytetään hammashihnalla, joka on suunniteltu vartavasten lujuutta vaativaan käyttöön. Moottorin voitelujärjestelmä toteutetaan siipipyöräpumpulla, joka saa käyttövoimansa suoraan kampiakselilta.
Kevyt ja kestäväErityishuomiota on kiinnitetty ratkaisuihin joilla paino on saatu alhaiseksi luotettavuudesta tinkimättä. Vetolaitteen mekaaninen lujuus on varmistettu käyttämällä rakenteissa vahvistusrimoitusta.
Vähäiset huoltokustannukset Usein tarkistettavat osat on sijoitettu moottorin yläosaan ja ovat näin helposti tavoitettavissa. Tämän ansiosta huoltaminen on helppoa eikä huollossa tarvita kalliita työkaluja.
FOCS diesel-moottorit täyttävät EU:n direktiivin 94/25/EY pakokaasupäästöjä koskevat vaatimukset direktiivin 2003/44/EY mukaisesti, kun moottori asennenetaan valmistajan ohjeiden mukaan huviveneeseen.
Moottori | FOCS |
Teho (maks.) | 18 hp/ 13,2 kW |
Mierrokset | 3600 rpm |
Sylinterimäärä | 2 kpl |
Syl.halk ja iskunpituus | 75 x 77,6 |
Kuutiotilavuus | 686 cm³ |
Päästömääräys | EU RCD Stage 2 |
Paino | 15 kg |
Korkeus | katso mittakuva/td> |
Pituus | katso mittakuva |
Leveys | katso mittakuva/td> |
Merivaihde | Lombardini Sail-Drive 2.18:1 |
Laturi - sähköjärjestelmä | 120 A - 12 V |
Mittaripaneeli | De Luxe + johtosarja 5 m. |
• virta-avain • käynnnistys painikkeella • hälytin • analoginen kierroslukumittari • LCD monitoiminäyttö: kierrosluku, akkujännite, käyttötunnit, jäähdytysveden lämpötila,(öljynpaine valinnainen, saatavana tehdastilauksena) • varoitus/ hälytys: öljynpaine, veden lämpötila, lataus, huoltovälin ilmoitus
Lisäoptiona saatavana NMEA 2000 kytkentä muunninsarjan avulla.
Arvot ilmoitettu tilanteessa, jossa moottori on sisäänajettu ja varustukseen sisältyy vaihteisto, ilmanpuhdistin, ja vesijäähdytetty pakoputken mutka lämpötilassa +20°C. Maksimiarvot pienenevät 1% jokaista 100 m käyttökorkeuden lisäystä kohti ja noin 2% jokaista 5°C:een lämpötilan lisäystä kohti, joka ylittää 20°C:een lämpötilan.
LDW502M suorituskyky
Öljynsuodatin | 0021752610 |
Polttoainesuodatin | 0021752630 |
Ilmansuodatin | 0037003330 |
Sinkkianodi | 0090802150 |
Siipipyörä Lombardini | 0042002040 |
Siipipyörä Johnson | 0042001930 |
Laturin moniurahihna (120A laturille) | 0024404510 |
Moottoriöljy 10W-40 | 1,5 litraa |
Jäähdytysneste | 2,0 litraa |
Vaihteistoöljy S-Drive | SAE 15W/40 mineraaliöljy |
- | 3,75 - 3,85 ltr. |
Huolto-osat moottorille LDW502M | |
Huolto Suomessa | |
Huolto maailmalla |
Lombardini aggregaatit venekäyttöön:
Aggregaattien käynti on saatu erittäin tasaiseksi käyttämällä useita kumityynyjä aggregaatin kiinnittämiseen. Itse aggregaatti on kiinnitetty äänieristyskopan runkoon erillisillä kumityynyillä ja äänierityskotelo eristetään veneen rungosta omilla kumityynyillä.
Ota yhteyttä ja kysy lisää sinulle sopivasta moottorimallista tai aggregaatista. Lombardini Marine myyntimme auttaa Sinua oikean moottorimallin valinnassa.